4.1.2009

Ensimmäiset "reenit" takanapäin


Ja hyvä mieli jäi! Taas jännitin miten pärjätään (miten sellaista voi edes jännittää..? Jaa-a..). No treeneistä sanan varsinaisessa merkityksessä turha puhua, ehkä herkkujen nauttiminen emännän kanssa olisi oikea termi. Ensin kouluttaja leikitti Gimmaa ja minä katsoin monttu auki vieressä.. Gimma leikki niin eri tavalla hänen kanssa kuin minun, eikä ihme, olen leikkinyt tuon kanssa ihan puuvillahansikkaat kädessä. No enköhän minäkin opi leikkimään, ihminenhän on kanssa oppiva eläin (??). Hänen mielestään Gimma sosiaalinen ja saalisviettinen tapaus..no niinhän se onkin.. :) Tuli juttua myös pöhinästä ja siihen hänen mielestään tulee puuttua, eikä vain katsella. Näin siis jatkossa teemme. Gimma meni leikin jälkeen autoon. Toisella kierroksella otettiin seuraamisen alkeita. Seuraamista otettiin peruuttamalla ja syöttämällä koiraa samanaikaisesti. Täysin vieras tapa opettaa seuraamista, mutta nätisti siellä ne pidemmän aikaa treenanneet menivät. Gimma keskittyi namien syöntiin todella hyvin vaikka ovi paukkui, ihmiset juttelivat ja pieni yleismelu oli päällä. Kun namit loppuivat niin Gimma jäi odottamaan lisänameja eikä edes yrittänyt juosta muiden ihmisten luo. Olin ihan yllättynyt. Muita koiria ei tilassa yhtäaikaa ollut. Viikon päästä taas uusiksi! :D

Kotona ollaan kanniskeltu tölkkejä ja sidukkapulloja. Gimma ihan yllätti kun ekstemporee meinattiin, että kantaiskohan tuo minulle tölkin. Gimmahan tykkää kantaa kaikkia esineitä ja varsinkin jos pullokassi jää maahan niin tuo hakee sieltä aina itselleen pullon/tölkin. No isäntä antoi Gimmalle tölkin
=> minä kutsuin Gimmaa => Gimma tuli luo ja antoi tölkin => nappula palkaksi. Kolme toistoa tehtiin, oli pakko kokeilla oliko vain tuuria pelissä.. :) Vähänkö taitava tyttö. Pitäisi käydä ostamassa tuolle noutokapula jossain vaiheessa. Vielä kumminkin hampaita lähtee niin en pidä kiirettä.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti