25.7.2011

Viestiä ja tunnaria

Sunnuntai-aamusta suunnattiin Niinan kanssa viesteilemään. Maasto oli harvennettua metsää, jossa saatiin tehtyä harkat ilman että Gimma näki kummastakaan pisteestä toiseen pisteeseen. Matka oli pisimmillään 270m (unohdin laittaa Endomondon päälle alussa niin otin vain matkan alusta loppuun). Aluksi oli tarkoitus ottaa mielikuvaharkka Niinan huutaessa Geetä, no Gimma ampui sitten niin kovaa, että hihna lipesi ja jalkaan tuli haava kun risukossa kaaduin. No Niina pisti koiran takaisin.. :) Välimatkaa meillä oli härdelliherkellä ehkä noin 200m. Sitten varsinainen lähetys, matkaa ehkä 240m. Ensin huuto taas ja sitten lähetys. Niina laittoi taas takaisin minulle ja Gee sai minulla ruokaa palkaksi + takaisin lähetys Niinalle. Niina lähetti Geen minulle jolloin olin siirryt ehkä noin 10m (olin piilossa), Gee tuli entiselle paikalle ja alkoi siksakin lailla haravoiden tulemaan luokseni. Taas ruokaa nassuun ja Niinalle. Sitten siirryin 270m ja hyvin Gee sinnekin tuli. Takaisin Niinalle mennessä oli kuulemma jo läkähtyneen oloinen, mutta ei ihme näillä keleillä. Viesteilyn jälkeen Gee pääsi lenksulle Niinan poitsujen kanssa ja me päästiin juoruamaan. :)


Nyt pitäisi harkita kokeeseen osallistumista..jotenkin tekisi mieli mennä ja katsoa, että missä mennään ja yleensäkin tutustumaan koekäytäntöihin. Ne kun ei selviä kuin kokeissa käymällä, mutta katsellaan nyt vielä hetki. Toinen vaihtoehto on jättää se ensivuodelle (alkukesään).. Mietitään vielä. Esineruutuharkat aion tehdä nyt viikonloppuna möksällä niin tietää missä tilassa se on.


Sunnuntai-iltana tunnari. Isäntä pilkkoi niitä minulle ostamaani laatikkoon, jonne sain säilöön mukin, pihdit ja kynän. Nyt alkoi hifistely. :P Juuri kun isäntä sai kapulat maahan niin hitto muistin, että olisi pitänyt tehdä se yhden piilotus. Turha vikistä kun on jo pissa housuissa niin tehtiin suoran kisanomainen. Vieraita 5. Gimma meni nätisti haisteli kaikki kapulat korrektisti läpi ja toi oman!! VAU! Tähän jätettiin ja minä olin tyytyväinen. :) Tällä hetkellä kyllä ärsyttää asua eri osoitteessa kun tuntuu, että mitään treeniä ei saa vedettyä suunnitelmallisesti läpi. :( Tunnaria tulee hinkattua viikonloppuisin, mutta voittajassa on muitakin liikkeitä kuin tunnari.. Eli treenaus on vähän mitä sattuu milloin sattuu. Tavoitteet tälle vuodelle olivat aivan realistisia, mutta kun suunnitelmista poiketen otinkin työpestin Seinäjoelta vastaan niin eihän se ole herkkua varmistautua kokeisiin eri osoitteessa koiran kanssa. :(


Ps. Oli aivan ihanaa saada viime perjantaina viesti, jossa ystävä kyselee treenien kulkua ja toivottaa onnea kokeeseen. Kiitos myös muille tsempanneille, aivan ihania ystäviä minulla. <3

5 kommenttia:

  1. Onnea vielä tätäkin kautta! Oon niin ylpeä teistä!! :))

    Nyt vaan rohkeesti eteenpäin, koemaista treeniä ja ei muuta kun areenoille!

    VastaaPoista
  2. Kiitos. <3 Missä olisinkaan jos en saisi sinulta kallisarvoisia vinkkivitosia... :)

    VastaaPoista
  3. ^Haista sinä :P ..vastaus: no vaikka tokon alokasluokassa :P

    VastaaPoista
  4. :P No eipäs nyt aliarvioida siellä itseään!

    VastaaPoista