7.3.2010

Aivan sikakivaa!


Eilisessä agissa oli mielettömän kivaa. Aiheena oli paikallaoleminen, siivekkeiden kiertoa ja hyppy + putkea. Ensin meillä oli paikallamakuu yksitellen. Koiran sai jättää maahan valitsemaan asentoon (joka meillä oli maahan) hyppy esteen taakse. Itse piti kävellä esteen toiselle puolelle selkä koiraan päin. Minun nassun edessä vielä toinen kouluttaja "pamautteli" keinua. Lisäksi piti hyppiä (edelleen selkä koiraan päin) ja sitten palata koiran luo ja siitä vielä kerran minun piti kävellä este ympäri. En tiedä tekikö kaikki muut näin pitkää settiä, mutta Gimma hoiti homman mallikkaasti. Lopuksi kouluttaja sanoi, että huomattiinko me, että tarkoituksella jätettiin koira vielä niin päin makuulle, että koko muu porukka oli koiran takana...minä myönsin, että en kiinnittänyt asiaan edes huomiota. No mikäs siinä kun tuolle tuommoset ei ole mitään juttuja. Täytyy myöntää, että vähän jännitti kun siellä hyppeli, että pysyyköhän tuo vai ei.. Sitten oli siivikkeiden kiertoja, kouluttaja kysyi ensin ketä on harjoitellut ja minä myönsin meidän sitä reenanneen kaljalaatikon kanssa. Sitten piti näyttää miten homma sujuu. Tällä kertaa kentällä oli yhden siivekkeen sijasta useampia. Ensin vein lelun taas kierrettävän siivekkeen taakse. Se sujui niin sitten kierrätin sen ilman, sekin sujui. Sitten kouluttaja käskikin minun laittamaan Gimma kiertämään kaksi siivikettä (väli varmaan nelisen metriä..?). Enhän minä tämmöstä edes tajunnut kotona harjoitella.. Toistoja otettiin muutama ja minun yllätyksekseni Gimma kiersi pari kertaa onnistuneesti ne molemmat!  Ihan mieletöntä. Seuraavalla pisteellä oli sitten hyppy ja perään putki (reilu pari metriä väliä esteiden välillä). Ensin piti ottaa pelkkä hyppy. Sain Gimman kääntymään ennen putkea, eli hyvin likka oli kuulolla. Sitten hyppy + putki. Kouluttaja kysyi, että otanko ne samaan settiin vai haluanko kokeilla putkea ensin yksin....hetken siinä möngerrettyä sanoin että kait me ne voidaan ottaa suoraan kummatkin. Eipä tuo kysellyt mitään, sinne se sujahti kuin vettä vaan! Selkeästi huomaa, etten luota koiran kykyihin. Sitten vielä meidät laitettiin suorittamaan sama setti niin olen itse Gimman vasemmalla puolella. Sekin onnistui! Putken ulostulopäässä oli taas muut ryhmäläiset, mutta ei ne Gimmaa häirinneet. Putkesta kun se oli tullut ulos niin suoraan se katsoi missä olen sinne se tuli vauhdilla. Kyllä huomaa, että ei tuota tulla kilpajuoksulla ohjaamaan (tai minä en ainakaan siihen pysty.. ). Oli taas niin kivaa, minä itken jos me ei päästä alkeiskursille! Gimmakin tykkäsi ihan sikana touhusta, jos tunnustetaan niin en olisi edes uskonut sen tykkäävän siitä noin paljon...toivossa on hyvä elää sanoi lapamato..


 


Agility on rankka laji, Gimma väsyneenä häkissä reenien jälkeen (huomaa etutassu ).


Ei kommentteja:

Lähetä kommentti