12.9.2010

Tottista ja viestiä

Ohjaaja on yrittänyt kehittää itseään koko viikonlopun, joten Gimma on pääosin saanut levätä laakereillaan.. Lauantaina oli belggarien rotumestikset. Välillä on suorastaan helppaavaa nähdä muidenkin kriiseilyä. Tällä hetkellä tuntuu, että kaikki on päin pyllyä. Gimmasta on löytynyt täysin uusi vaihde (niitä pienempiä eli kierrokset kohoavat..) ja se tekee taas asiasta monimutkaisemman. Minä vielä nostatan lisää niin lopputulos vaan muuttuu kaoottisemmaksi. *huoh* Tällä hetkellä tuntuu siltä, että unohdan koko tokon, vaikka oikeasti pidän tokosta ja se on meidän "ykköslaji". Minun pitäisi mennä johonkin näin luet koiraa kurssille.. Toukkis pääsi mukaan katsemaan belggareita ja reipas Eikka oli. Toukkikselle tuollaiset tilanteet tekevät niin hyvää.

Lauantaina käytiin vielä Minnan kanssa illalla tottistelemassa ja Gimma oli kovassa vireessä ja minä vielä haukutin sitä lisää. En tajuu miksi.. Seuraaminen oli tosi karseaa. Nyt varmaan namilla pitää mennä ja palloa saa säännöstellysti. Sitten kun vielä vedän täysin jäähän niin Gimmahan vetää vielä kovempaa ja korkeammalta. Ainakin sen oppinut, että ohjaajan jäätyminen on positiivinen seikka...vähän liiankin hyvin on sen oppinut...

Sunnuntaina kävin verestämässä ajatuksia avo-luokasta piirimestiksissä. Suorastaan ketuttavaa katsoa siellä kun oma paikka jouduttiin antamaan pois. No ehkä se on parempi, tällä hetkellä meidän taso tokoa ajatellen ei ole hyvä. Paljon näkyi hyviä suorituksia ja voi vaan huokailla.. :) Pienet tokoilut sivunurtsilla ja taas oli virettä vaikka muille jakaa.. *huoh* Lopuksi Gimma pääsi juoksemaan Nattan kanssa pellolle.

Illalla viestiteltiin Niinan kanssa. Matka oli ehkä ~50m kunnon polkua, mutta näköyhteyttä ei ollut. Tarkoitus oli kattoa miten Gimma juokseen Niinan luo. Niina lähti ensin Gimman kanssa "B-pisteeseen" ja lähetti Gimman sieltä minun luo. Juoksutettiin muutaman kerran väleillä ja ihan hyvin se meni. Niinalla oli pallot ja minulla ruoka...minä jäin selkeästi kakkoseksi... Vähän epäröi jossain vaiheessa lähteä minun luo, mutta ääniapua antamalla lähti. Katsellaan miten homma lähtee menemään, mutta ainakin Gimma on innokas. Ja Niina! :D

Illalla oli vielä Gimman temppukoulu, osa 1. Ensin harjoitiin kontakteja portailla. Sitten harjoiteltiin peruuttamista ja se höksasi. :) Naksulla mentiin ja aluksi herneet ei meinannut millään kohdata. Tuijotti minua ja tarjosi nokalla minun naamaan tökkäämistä. Harjoitukset jatkuu ja tarkoituksena on saada Gimma nostamaan takajalat jollekin pinnalle (eli kontakteja varten tämäkin harkka).

Tänään isäntä lähtee kolmeksi viikoksi metsälle, yksi viikko Itä-Suomessa ja kaksi Lapissa. Se on nyt Toun tulikoe, ensimmäinen syksy. Tsemppiä pikku-Toulle koitokseen! <3

Perjantaina päästää koeajamaan ATCanis halli!!!

1 kommentti:

  1. Uskon, ettei ole kovin hauskaa kun koira vetää kierroksia ohjaajan jäätyessä, mutta tällä erää mulle kelpais vallan hyvin. Yritys opettaa on ollut kova, vaan eipä toimi kun arkitilanteissa addre-ohjaaja ei koskaan ole rento juttu...

    Voi, kiitos jos joku näki niissä radoissa jotakin hyvää :)

    VastaaPoista