5.8.2013

Me saatiin CACIOB!

Matkaan kohti pohjoista lähdettiin torstaina. Mika oli jo lomalla, mutta minä olin ottanut lomaa perjantaina ja maanantain. Ensin piipahdettiin Dog & Cat:ssä tuhlaamassa lahjakortti. Touko sai paloletkupatukoita ja Gimma pienen purutyynyn. Matkalla yövyttiin kerran teltassa, kuvanottohetkeä ennen kiltti-Gimma hyppäsi teltan päälle kun luuli, että pyysin sitä siihen (pyysin siis sitä teltan eteen..). Onneksi teltta on vielä kunnossa, mitä nyt vähän uuden teltan putken vähän vääntyi..

Ensimmäinen yö

Perjantai-lauantai yö oltiin Toukon kasvattajan eräkämpällä. Se on kyllä hieno paikka! Koirat veti pihalla rinksaa ja oli ötököiden syötävänä. Ötököitä tosin eräkämpällä ei ollut mielestäni älyttömän paljoa. Lauantai-sunnuntai yö oltiin Toukon kasvattajan luona, hienoa että päästiin yöksi niin lähelle kisapaikkaa. :) Illalla turistiin ja saunottiin. Oli kiva nähdä myös Toukon siskoa Marttaa, Toukon emä sen sijaan on nykyään autuaammilla metsästysmailla. :(

Matkalla eräkämpälle. Mika löysi jängältä poron kallon ja sarvet.

Koe alkoi aamulla EVL:lla. Aamulla oli jo aika lämmin. Juotin Gimman hyvin FitDogin Energiajuomalla ja se menikin sen sileän tien. Aamuruuan jätin antamatta, joten juomasta sai energiaa. :) Ennen yksilösuoritusta Gimma sai yhden broitskun siiven kehänreunalla. Paikanpäällä pientä paniikkia aiheutti järkyttävä määrä mäkäräisiä ja meillä ei tietystikään ollut mitään myrkkyä.. Paikallisilta kuultiin, että rypsiöljy kuulemma auttaisi. Eli vinkkinä muillekin, sitä kannattaa kokeilla, jos tuonne eksyy.. Gimmaan en öljyä kuitenkaan kokeillut, kun en tiennyt alkaako nuolla itseään. Hiton itikat tunkivat joka väliin, jopa silmien sisäreunaan ja Gimma huitoi niitä tassuilla. Ajattelin tässä vaiheessa jo, että hei hei paikkikset..varsinkin istuminen maha esillä tuntui todella karmivalta.. Paikkisten jälkeen alkoi onneksi pieni tuuli ja suurin osa öttiäisistä katosi.
  • Istuminen: 10
    • TATTI!
  • Paikalla makaaminen: 10
    • Oli kuulemma kaksi kertaa näykkässyt kylkiä, varmaan ne mäkäräiset..
  • Tunnistusnouto: 9,5
    • Nosti hyvin kontaktin liikkurin "käsky" sanasta. Lähti hyvin, paluu ravilla ja korjaa otetta (mutta ei jälkiä kapulaan!). Sikahyvin reagoi omaan heti. :)
  • Seisominen, istuminen ja maahanmeno seuraamisen yhteydessä: 7
    • I-S-M. Ei istunut, en tiedä miksi. Useampi EVL-koira jätti istumatta, mutta en tiedä miksi Gee ei istunut. *hmmm* Seisominen oli hyvä. Tassut pysyivat nyt hyvin paikallaan ja sitä onkin vahvistettu. Maahanmeno perushidas.
  • Ohjattu noutaminen: 9,5 (vasen)
    • Merkille mennessä vähän levoton (kyttäsi minua) kun olen vahvistanut stoppikäskyä. Olen siis vahingossa palkannut liian aikaisin. Muuten kiva, mutta luovutus vino.
  • Vapaana seuraaminen: 8,5
    • Vähän on alkanut luistelemaan ja jää kiinni merkkeihin alussa.. Minä olin taas ihan angsteissa, mutta ei se nyt videolta niiiiin huonolta näytä mitä oma angstiaste oli. Itse en osaa vieläkään kääntyä niin kuin haluaisin.
  • Luoksetulo: 7
    • Taas unohdin ilmoittaa tuomarille käsimerkistä, onneksi Laisin vaimo on niin ihana, että kysyy. :) Hitto, että olen puupää... Itse stopit jees, mutta nyt annoin ne liian aikaisin (mitä tämä on niin hiton hankalaa??), loppupätkä osin ravilla..taisi korvaan mennä joku ötökkä kun ravisteli päätä tullessa?
  • Metalliesineen noutaminen: 9
    • Leikki kapulalla.
  • Kauko-ohjaus: 7,5
    • Tästä liikkeestä olen niin onnellinen. Ahdistuspallero alkaa olla tiessään. <3 Töitä on tehty ja työntekoa jatketaan, mutta ilme on sata kertaa parempi kuin ennen! Ensimmäinen seiso-istu vaihto oli kaikista huonoin (eteni), mutta ei jaksa harmittaa!
  • Lähettäminen määrätylle paikalle ja luoksetulo: 9
    • Taas pyöri pää merkille mentäessä. Ja sivulletulossa törmäsi...taas.. Muuten kiva!!
EVL1 274,5p, sij.1/6 CACIOB

Koepaikalla meininki oli todella leppoisaa. Kivat kisat! Kyllä pohjoiseen voisi muuttaa...ikävä sinne on jo kova...

Naantalin auringot!

Takaisintulomatkalla käytiin myös moikkaamassa Toukon Jane-siskoa ja huoltojoukkoja. Varsinainen "sukulointimatka" siis. ;) On minulla ihana mies, ei näitä matkoja tulisi yksin tehtyä. <3

1. Wuhuu!! Paljon onnea, olette supereita!

1. Kiitos! <3 Onhan tuo aika hieno juttu..varsinkin jos ulkomailta vielä sen toisen saisi... :D

2. Vastaukset
    1. Kiitos. :D Kannattaa lähteä pohjoiseen kisaamaan. Todella hieno kenttä ja leppoisa tunnelma. :)

3. Jesjes, juur näin tän kuulukin mennä! Sit ei muuta ko Viron reissua suunnittelemaan.. :--) Niin ja ens viikolla otetaan voitto uusiksi. ;)

1. Reissua reissun perään.. :P

Ainakin henkinen voitto on meidän rm-tiimillä. Olenkohan tullut vanhaksi kun parasta noissa reissuissa on seura ja muu tulee bonuksena..?? :D

2. Siitä en tiedä, mutta minusta tällä seuralla ei voi muuta kuin onnistua - sekä reissu että kisa. Minkä sille voi, kun porukka on vaan niin loistava! ;)

4. Huippua! Vois olla viksumpaa meikäläisten jäättää koko Sievin reissu välistä ;)

1. No ehkä ei sittenkään.. :) Olette Kipinän kanssa niin huippupari, että pesette koko sakin. :)

5. Hienoa, että saitte sen mitä lähditte hakemaan:-D

1. Joo, vaikka jotenkin en odottanut meille sitä voittoa. Meillä on kuitenkin joka liikkeessä jotain parannettavaa, mutta tuona päivänä oltiin parhaita. :)

6. Onnittelut vielä kerran ja kiitokset vierailusta! Olipa vaan mukava kun poikkesitte koko laumalla!

1. Kiitos että päästiin kylään ja saatiin erittäin hyvä muonitus. Voidaan tulla käymään useamminkin jos haluatte. ;) Kiva huomata miten käsitykset voivat kohdata vaikka rotu (ja tyyppi) on eri.

Joka tapauksessa kaikkine hienouksineen ja virheineen Touko on edelleen minusta maailman paras seisojapoika. :)

7. Onneksi olkoon hienosta tuloksesta jälleen kerran ja tsemppiä rm:n.
    Laittele tuloksia sitten, että miten meni.

1. Suuri kiitos onnittelusta! Ja kiitos tsempeistä, niitä ei koskaan voi saada liikaa. :) Lupaan laitella tuloksia, toivottavasti meidän joukkue jyrää. :)

Ja hei, pitäisi kyllä sitä esineruutua mennä vääntämään joku kerta. Jos tässä hetken aikaa ehtisi ajatella jotain muuta kuin pää kolmantena jalkana sutimista. :(

2. Mä tuun takasin Suomeen 25. päivä, niin sen jälkeen passaa kyllä hyvin.

3. Hienoa! Jos me osallistutaan rotumestiksiin niin saat avustaa meitä taas uudelleen ruudun kanssa. :)

8. Vastaukset
    1. Kiitti. Olishan se hienoa jos sen toisen joskus saisi, mutta sillä aikaa fiilistellään tällä yhdellä. :)

9. Lämpimät onnittelut CACIOBIsta, todella upea juttu! :) Nyt sitten suunnittelemaan kisareissuja ulkomaille. Harmi kun en ollut kotipuolessa käymässä, olisi ollut kivaa nähdä pitkästä aikaa!

1. Kiitos ja kiva kun kävit kommentoimassa! :) Olisi kyllä ollut kiva nähdä, en ole edes livenä nähnyt sun sushukkaa. Jos tulette etelään niin ilmoittele. :)

10. Wautsi wau, onnea onnea! Ihan huippujuttu :) Kohta jo nähdään!

1. Kiitos! Kohta tosiaan nähdään..pikkulinnut lauloi, että teille tuli myös ensimmäinen EVL-ykkönen. Onnea siitä! :)

2. Kiitos, olin ihan hämmästyny siitä ykkösestä, koska ei me oikeesti olla vielä ihan niin valmiita. Mutta meillä oli vaan hyvä päivä, toivottavasti on myös sunnuntaina ;)

3. Hyvinhän teillä meni RM:ssä. Konna teki kokemattomana koirana hienon tuloksen. Konnan kaukot on vaan niin hienot!!