22.11.2009

Möllitoko alo, 2-tulos


Kertomukset pisteineen:



  • Luoksepäästävyys (kerroin 1): 10. Nousi ylös, otti pari askelta (oli kuitenkin täysin hillitty).

  • Paikallamakaaminen (kerroin 3): 7,5. Alkoi hyvin. Meni nätisti maahan...mutta... Nuuski vähän ja loppuajasta rojahti lonkalle.. Ei noussut perusasentoon (en ole varma huomasiko tuomari tätä). Reenin puute näkyi. Uskon, että tämäkin korjaantuu, onhan Gimman viimeisestä ryhmäpaikallamakuusta kolme viikkoa aikaa.

  • Seuraaminen kytkettynä (kerroin 2): 8. Kuulemma vasen käteni oli halvaantunut, pistemenetykset siitä. Seuraaminen oli tässä vaiheessa vielä ihan ok:ta.

  • Seuraaminen taluttimetta (kerroin 4): 8,5. Nyt alkoi sitten virittelyt tulokset näkyä (alkoi kuumua kun palkkaa ei tullutkaan). Loppu (varsinkin juoksu oli aivan karmeeta) oli poikitusta ja edistämistä.

  • Maahanmeno seuraamisen yhteydessä (kerroin 2): 9,5. Puoli pistettä lähti, koska en palannut samaa vauhtia koiran luo takaisin (ei se minusta kyllä niin merkittävää ollut, että siitä olisi pitänyt puoli pistettä ottaa...tarkka tuomari ).

  • Luoksetulo (kerroin 3): 9,5. Tuli tosi hyvin. Olisi saanut minun makuun tulla inan enemmän vasemmalle eteenistumisessa (muutaman sentin), mutta oli täysin suora eikä koskettanut. En tiedä mistä pisteet lähti, ei se nyt alossa voi olla noin tarkkaa. Tai sitten voi..

  • Seisominen seuraamisen yhteydessä (kerroin 2): 0. Meni maahan. Eli minun epäilykseni kävi toteen. Pihalla vielä otin liikettä ja silloin osasi. Voi olla että paniikissa sanoin käskyn eri tavalla niin meni maahan kun ollaan sitä hinkattu.

  • Estehyppy (kerroin 2): 10. Se onnistui! Joku liike sentään onnistui tuomarinkin mielestä..

  • Kokonaisvaikutus (kerroin 1): 9,5. En ole ihan varma miksi pisteet lähti, jos oikein muistan niin kuulemma olisin voinut välillä käskyttää vähän hiljemmin koiraa..

  • Yhteensä: 159,5. Kolmas sija.


Tuomarin loppukommentti: Nätti yhteistyö, valmiita kisoihin!


Surullisen kuuluisat loppuselitykset... Kakkostulos siitä sitten tuli, ykköstä kovasti odotin.. Koiraa ei kannata virittää noin paljon kun se ei osaa liikkeita korkeassa vireessä (lämmittelyssä seurasi kuin koottu hevonen ravissa..). Jos joskus saisi sen seuraamaan siinä vireessä kunnolla niin.. Minua lohduteltiin, että nuo virittelyt ja muut oppii vasta kokemuksen, mikä on totta. Luultavasti tämän kokeen perusteella yritän TK1:stä, koska olin niin *askahalvaanut, että minun on pakko saada tuota jännitystä jollain tavalla pois itseltäni. Ei ole kovin reilua tuollainen meininki koiraakaan kohtaan, ja mitä pitemmalle edetään niin ei niissä kisoissa tarvita minua enää hankaloittamaan koiraa. Mutta kait tuon uskaltaa ilmoittaa viralliseen kokeeseen, eiköhän niistä se ykkönen tule. Isännän kommentti kisan jälkeen oli, että minun tulee päästä ongelmistani eroon..


 


Lopuksi kuvia. Kuvat ovat huonoja, koska valaistus oli huono (jotenkin siitä syystä kuvista tuli tärähtäneitä).


 


Paikallamakuu, tässä vaiheessä näyttää vielä hyvältä.



 


Ja näin nuija näyttää miten edistäminen tehdään!



 


Hypyn perusasento



 


Suoritus on ohi ja kuunnellaan arvostelu (mulla ei kyllä ole mitään hajua mitä mulle puhuttiin, olin vähän koomassa..).



 


Ohi on eka koe!!!!

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti