1.5.2009

Jälki nro9 ja Jälki nro10


Aamuruoka löytyi pellolta. Lämpötila +17 astetta, monimuotoisuuspiennar. Hihna meni koko vatsan alta. Jälki 30 askelta, vanhentui 35 minuuttia.


Taas pissitin Gimman ennen jäljestystä ja se sai juosta vähän vapaana. Kun pujotin valjaat tolpan lähellä alkoi nuuskutus. Lähti taas tosi innokkaasti kohti paalua. Talutin valjaista paalulle. Jälki meni tosi hyvin, ainoastaan kerran katsahti minun suuntaan ja jatkoi menoa. Meno oli rauhallista ja tarkkaa. Kerran tarkasti jo haisteleman askeleen ja jatkoi siitä eteenpäin.  Ei tarvinnut kertaakaan pidätellä koiraa. Kerran meinasin pysäyttää, kun luulin, että Gimma oli hypännyt askeleen yli. Onneksi en pysäyttänyt, koska katsoin askeleen paikan väärin. Kokonaisuudessaan olen tyytyväinen, tämä on toinen hyvä jälki tänä vuonna!


Iltaruokakin lyötyi pellolta.. Lämpötila +13 astetta, monimuotoisuuspiennar. Pellolla oli enemmän kasvijätettä mitä aikaisemmilla jäljillä. Hihna meni koko vatsan alta. Jälki taas 30 askelta, vanhentui 30 minuuttia.


Taas pieni pissitys ja rallitus ennen jäljelle menoa. Annoin tällä kertaa Gimman mennä nokka maassa paalulle. Olen nyt pyrkinyt olemaan "lepsumpi" aloituksessa, en ole istuttanut Gimmaa ja olen ollut rennompi. Jälki meni ihan hyvin, kerran sekosin hihnan kanssa, joka aiheutti Gimmalle päännoston. Parhaimpia jälkiä tämä ei ollut, mutta ihan ok.


Olen nyt laittanut vaihtelevan määrän ruokaa askelille (1-3). Kuitenkin pääosa on yhden namin askeita. Syy namien määrän vaihteluun on motivaation nostaminen ja ajatuksen luomista Gimman päähän. Olen myös lyhentänyt jälkiä, koska ajattelin lyhyen ja hyvän jäljen olevan parempi asia kuin pitkän ja huonon (korkean motivaation kannalta ajattelen lyhyen olevan parempi?? ). Alun ja lopun olen kunnolla tampannut, mutta askeleet vain kerran. Vielä vauhti on hidasta, mutta uskon vauhdin kasvavan mitä enemmän Gimma alkaa sisäistää asiaa. En kuitenkaan pidä huonona rauhallisuutta ja tarkkuutta, koska lintuja ei ainakaan tänään katseltu. Toivottavasti me saadaan Jessica taas lähiaikoina katselemaan meidän touhua onko siinä mitään tolkkua tai liikkuuko koira vaan silmillään eteenpäin...


Tänään bongattiin sitten eka kyy. Onneksi bongaaja oli minä eikä Gimma.. Ainiin ja Gimma nuolee itseään aika paljon. Lyötiin isännän kanssa vetoa alkaako juoksut parin viikon sisään. Minä äänestin EIn puolesta (isäntä vahvan KYLLÄn..), meillä alkaa toko meinaan ensiviikolla.... Mä haluun tokoon!!

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti